itindustry

itindustry

itindustry
itindustry

itindustry

itindustry

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد


مشخصات فایل
تعداد صفحات48
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروان شناسی

توضیحات کامل

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی


پاورپوینت معاینه وضعیت روانی شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

معاینه وضعیت روانی، بخشی از ارزیابی بالینی است که مجموع مشاهدات و برداشت‌های معاینه‌کننده را در مورد یک بیمار روانی به هنگام مصاحبه توصیف می‌کند. در حالی که شرح حال و سابقه بیمار ثابت باقی می‌ماند، وضعیت روانی او ممکن است روزبه‌روز یا ساعت‌به‌ساعت تغییر یابد

معاینه وضعیت روانی در اصل از معاینه پزشکی بدنی الگو گرفته است. همان‌گونه که معاینه پزشکی بدنی برای بررسی سیستم‌های عمده‌ بدن طراحی می‌شود، معاینه وضعیت روانی نیز سیستم‌های عمده کارکرد روانی را از لحاظ روان‌پزشکی بررسی می‌کند.

در دهه‌های اخیر این روش، کانون اصلی ارزیابی بیماران در بسیاری از موقعیت‌های روان‌پزشکی بوده است. داده‌های خام حاصل از معاینه وضعیت روانی به طور انتخابی با دیگر اطلاعات مربوط به سوابق

کلی، یکپارچه می‌شود تا یک تصویر منسجم از فرد به دست آید و سرانجام به تشخیص منتهی شود

معاینه وضعیت روانی، اصولا با هدف وجود یا عدم وجود مشکلات شناختی، هیجانی یا رفتاری صورت می‌گیرد.  معاینه‌کننده در معاینه وضعیت روانی مقوله‌های زیر را مورد بررسی و سنجش قرار می‌دهد:

 و ...

فهرست مطالب

مقدمه
وضع ظاهری و رفتار کلی
رفتار حرکتی
تکلم
رابطه بین درمان‌گر و بیمار
احساس
ادراک
تفکر
محتوا و فرایند تفکر
قابلیت اعتماد
پایان 

 

عنوان : معاینه وضعیت روانی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.16 مگابایت

تعداد صفحات : 48 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

پاورپوینت معاینه وضعیت روانی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت برنامه درسی ملی

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه درسی ملی، در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

دلایل و ضرورت ایجاد تحول

نمایه جایگاه سند برنامه درسی ملی در اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش

تعریف برنامه درسی ملی

رویکرد برنامه درسی ملی

اهداف تولید برنامه درسی ملی

اصول حاکم بر فرایند تولید برنامه‌ درسی ملی

چشم‌انداز برنامه‌های درسی و تربیتی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

مدرسه‌ی زندگی

8 محور اساسی برنامه درسی ملی

اصول حاکم بر برنامه‌‌های درسی و تربیتی

الگوی هدف گذاری و اهداف کلی

برخی محورهای اهداف تفصیلی عناصر پنج‌گانه در عرصه‌ی ارتباطات 4گانه‌ی انسان کامل

حوزه‌های یادگیری

زمان تربیت

زمان رسمی کلاسی

زمان رسمی غیر کلاسی

اجرای زمان تربیت

تعریف یادگیری‌های مشترک

صلاحیت‌ها و یادگیری‌های مشترک

حوزه‌های یادگیری

عناوین حوزه‌های یادگیری

حوزه‌ یادگیری تفکر و حکمت

حوزه‌ یادگیری کار و فن‌آوری

حوزه یادگیری آداب و مهارت‌های زندگی

راهبردهای یاددهی – یادگیری

پیش‌فرض‌های راهبردهای یاددهی– ‌یادگیری

تلقی نسبت به معلم و مربی

تلقی نسبت به محیط یادگیری

تلقی نسبت به متربی

تلقی از مدیر مدرسه

اصول حاکم بر انتخاب راهبردهای یاددهی – یادگیری

اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

قسمتی از متن:

8 محور اساسی برنامه درسی ملی:

1 – مبانی و اصول ( هستی شناختی ، انسان شناختی ، معرفت شناختی ، ارزش شناختی ، دین شناختی ، روان شناختی ، جامعه شناختی )

2 – رویکرد واهداف ( مهم ترین محور برنامه درسی ملی )

3 – زمان(6 سالگی تا پایان متوسطه) ، محتوا ( متناسب با پایه ها) و ساختار( 6-3-3)

4- راهبرد های یاددهی و یادگیری

5 – ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

6 – تولید برنامه، محتوا و رسانه ( CD، برنامه تلویزیونی و ....)

7 –اجرای برنامه درسی

8 – ارزشیابی و اصلاح برنامه

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" برنامه درسی ملی" می باشد که در حجم 44 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه درسی ملی، در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش، شامل دلایل و ضرورت ایجاد تحول، نمایه جایگاه سند برنامه درسی ملی در اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعریف برنامه درسی ملی، رویکرد برنامه درسی ملی، اهداف تولید برنامه درسی ملی، اصول حاکم بر فرایند تولید، برنامه درسی ملی، چشم‌انداز برنامههای درسی و تربیتی آموزش و پر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 770 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
پاورپوینت برنامه درسی ملی

فروشنده فایل

کد کاربری 19

دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه درسی ملی، در قالب ppt و در 44 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

دلایل و ضرورت ایجاد تحول

نمایه جایگاه سند برنامه درسی ملی در اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش

تعریف برنامه درسی ملی

رویکرد برنامه درسی ملی

اهداف تولید برنامه درسی ملی

اصول حاکم بر فرایند تولید برنامه‌ درسی ملی

چشم‌انداز برنامه‌های درسی و تربیتی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

مدرسه‌ی زندگی

8 محور اساسی برنامه درسی ملی

اصول حاکم بر برنامه‌‌های درسی و تربیتی

الگوی هدف گذاری و اهداف کلی

برخی محورهای اهداف تفصیلی عناصر پنج‌گانه در عرصه‌ی ارتباطات 4گانه‌ی انسان کامل

حوزه‌های یادگیری

زمان تربیت

زمان رسمی کلاسی

زمان رسمی غیر کلاسی

اجرای زمان تربیت

تعریف یادگیری‌های مشترک

صلاحیت‌ها و یادگیری‌های مشترک

حوزه‌های یادگیری

عناوین حوزه‌های یادگیری

حوزه‌ یادگیری تفکر و حکمت

حوزه‌ یادگیری کار و فن‌آوری

حوزه یادگیری آداب و مهارت‌های زندگی

راهبردهای یاددهی – یادگیری

پیش‌فرض‌های راهبردهای یاددهی– ‌یادگیری

تلقی نسبت به معلم و مربی

تلقی نسبت به محیط یادگیری

تلقی نسبت به متربی

تلقی از مدیر مدرسه

اصول حاکم بر انتخاب راهبردهای یاددهی – یادگیری

اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

قسمتی از متن:

8 محور اساسی برنامه درسی ملی:

1 – مبانی و اصول ( هستی شناختی ، انسان شناختی ، معرفت شناختی ، ارزش شناختی ، دین شناختی ، روان شناختی ، جامعه شناختی )

2 – رویکرد واهداف ( مهم ترین محور برنامه درسی ملی )

3 – زمان(6 سالگی تا پایان متوسطه) ، محتوا ( متناسب با پایه ها) و ساختار( 6-3-3)

4- راهبرد های یاددهی و یادگیری

5 – ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

6 – تولید برنامه، محتوا و رسانه ( CD، برنامه تلویزیونی و ....)

7 –اجرای برنامه درسی

8 – ارزشیابی و اصلاح برنامه

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" برنامه درسی ملی" می باشد که در حجم 44 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات 89صفحه قالب ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89
تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات 89صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

توضیحات:

 

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات
89صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات

89صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی ازمتن:

واژه‌نامة آکسفورد در برابر واژة انقلاب می‌نویسد: یک دگرگونی کامل، واژگونی اوضاع (مانند نمونة) انقلاب صنعتی، تردیدی نیست که انقلاب صنعتی اثرات عمیقی روی انسان، خانوادة‌ او، و محیط کار، لباس، غذا، و حتی نحوة تولد و مرگ او به جای گذاشته است. اثرات اجتماعی کامپیوترها کمتر از اثرات انقلاب صنعتی نبوده است.

اگر «مارشال مک لوهان»‌ امروز زنده بود، حتماً‌ می‌گفت: بله، این همان دهکده‌ای است که می‌گفتیم، دهکدة ‌جهانی. کامپیوتر، ‌اینترنت، ماهواره، شبکه‌های کامپیوتری، و تلفن همراه و فناوریهای مانند آنها دهکدة‌ جهانی را عملاً ‌به وجود آورده‌اند. ساکنان هر خانه‌ای که این فناوریها را در اختیار داشته باشند که در حال حاضر بسیاری از خانه‌ها (همین خانه‌های خودمان در ایران) آنها را در اختیار دارند ‌در این دهکده زندگی می‌کنند و از کوچکترین خبر در دوردست‌ترین نقاط دنیا بلافاصله آگاه می‌شوند اگر خبر را یک رویداد شگفت‌انگیز بدانیم.

بسیاری از شرکتها و مؤسسات کشور عزیزمان ایران هم وارد این دهکده شده‌اند. به عنوان نمونه، به نحوة ابلاغ دعوتنامة‌ یکی از کارخانجات خودروسازی کشور به یک مشتری ـ‌ که خودرویی را پیش خرید کرده است توجه کنید:

مشتری از طریق پایگاه وب و شماره‌ای که به او داده‌اند می‌تواند دریابد که قرارداد او در چه مرحله‌ای است. هر وضعیت جدیدی در قرارداد، مثلاً‌ خبر ارسال دعوتنامه،‌ در شبکه کامپیوتری شرکت ثبت می‌شود. خودروساز بلافاصله پس از ارسال دعوتنامه، خبر ارسال آن را در پایگاه وب خود قرار می‌دهد. مشتری همواره می‌تواند با مراجعه به پایگاه وب خودروساز از وضعیت قرارداد خود آگاه شود.

خودروساز دو بار از طریق SMS به مشتری خود ارسال دعوتنامه به نمایندگی را ابلاغ می‌کند.

نمایندگی از طریق تلفن رسیدن دعوتنامه را به مشتری اطلاع می‌دهد.

گویی مشتری در کارخانه حضور دارد و متوجه اتفاقاتی که در مورد قرارداد او رخ می‌دهد می‌شود. بله آنها در یک دهکده زندگی می‌کنند.

بدیهی است که این شرکت خودروسازی کار فوق‌العاده‌ای انجام نداده است و صرفاً ‌از فناوریهای اطلاعات ـ ‌که در حال حاضر بهره‌گیری از آنها کم هزینه است ـ ‌برای مشتری مداری (یکی از شعارهای همان شرکت)‌ استفاده کرده است.

شبکه‌های کامپیوتری و اداره‌ مالیاتی

سه سال از بررسی یک اعتراض در «ادارة‌ امور مالیاتی شمال تهران گذشته است. مالیات‌دهنده به طور اتفاقی برای پیگیری پرونده به ادارة ‌امور مالیاتی شمال تهران تلفن می‌زند و متوجه می‌شود که برگة‌ رأی صادر شده است و ادعا می‌شود که دوبار (به فاصلة ‌15 روز) ‌برای ابلاغ مراجعه شده است و کسی در محل ابلاغ حضور نداشته است.

(در صورت عدم حضور مؤدی، این برگه باید الصاق می‌شد) ‌مهلت 30 روزة‌ اعتراض بعدی رو به پایان است.

فهرست برخی ازمطالب:

فناوری اطلاعات

 

شبکه‌های کامپیوتری و اداره‌ مالیاتی

 

شبکة‌ کامپیوتری وارد خانه‌ها می‌شود

ماهیت شبکه‌ها

انقلاب شبکه 

گزینه‌ها

 

فراتر از کامپیوتر شخصی

 

مقایسة شبکه‌ها

 

بی‌سیم 802.11g/n

 

ضعف‌ها

 

سیمی: خط تلفن (Home PNA)

 

سیمی: برقی

 

قطعات شبکه

انواع شبکه‌ها 

 

اترنت Ethernet

 

جای مسیریاب (ROUTER) در شبکه

 

انتخاب یک شبکة سیمی

 

شبکه‌های کابلی

 

شبکه‌سازی با استفاده از خطوط تلفن

 

شبکه‌سازی با سیم‌کشی برق منزل

اتصالات سیمی

 

یک شبکة دو کامپیوتری بسازید

سیم‌کشی

برقراری اتصالات

 

استفادة ‌اشتراکی از چاپگر

 

دانلود تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات


تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات

فروشنده فایل

کد کاربری 23114

توضیحات:

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات
89صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات

89صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

واژه‌نامة آکسفورد در برابر واژة انقلاب می‌نویسد: یک دگرگونی کامل، واژگونی اوضاع (مانند نمونة) انقلاب صنعتی، تردیدی نیست که انقلاب صنعتی اثرات عمیقی روی انسان، خانوادة‌ او، و محیط کار، لباس، غذا، و حتی نحوة تولد و مرگ او به جای گذاشته است. اثرات اجتماعی کامپیوترها کمتر از اثرات انقلاب صنعتی نبوده است.

اگر «مارشال مک لوهان»‌ امروز زنده بود، حتماً‌ می‌گفت: بله، این همان دهکده‌ای است که می‌گفتیم، دهکدة ‌جهانی. کامپیوتر، ‌اینترنت، ماهواره، شبکه‌های کامپیوتری، و تلفن همراه و فناوریهای مانند آنها دهکدة‌ جهانی را عملاً ‌به وجود آورده‌اند. ساکنان هر خانه‌ای که این فناوریها را در اختیار داشته باشند که در حال حاضر بسیاری از خانه‌ها (همین خانه‌های خودمان در ایران) آنها را در اختیار دارند ‌در این دهکده زندگی می‌کنند و از کوچکترین خبر در دوردست‌ترین نقاط دنیا بلافاصله آگاه می‌شوند اگر خبر را یک رویداد شگفت‌انگیز بدانیم.

بسیاری از شرکتها و مؤسسات کشور عزیزمان ایران هم وارد این دهکده شده‌اند. به عنوان نمونه، به نحوة ابلاغ دعوتنامة‌ یکی از کارخانجات خودروسازی کشور به یک مشتری ـ‌ که خودرویی را پیش خرید کرده است توجه کنید:

مشتری از طریق پایگاه وب و شماره‌ای که به او داده‌اند می‌تواند دریابد که قرارداد او در چه مرحله‌ای است. هر وضعیت جدیدی در قرارداد، مثلاً‌ خبر ارسال دعوتنامه،‌ در شبکه کامپیوتری شرکت ثبت می‌شود. خودروساز بلافاصله پس از ارسال دعوتنامه، خبر ارسال آن را در پایگاه وب خود قرار می‌دهد. مشتری همواره می‌تواند با مراجعه به پایگاه وب خودروساز از وضعیت قرارداد خود آگاه شود.

خودروساز دو بار از طریق SMS به مشتری خود ارسال دعوتنامه به نمایندگی را ابلاغ می‌کند.

نمایندگی از طریق تلفن رسیدن دعوتنامه را به مشتری اطلاع می‌دهد.

گویی مشتری در کارخانه حضور دارد و متوجه اتفاقاتی که در مورد قرارداد او رخ می‌دهد می‌شود. بله آنها در یک دهکده زندگی می‌کنند.

بدیهی است که این شرکت خودروسازی کار فوق‌العاده‌ای انجام نداده است و صرفاً ‌از فناوریهای اطلاعات ـ ‌که در حال حاضر بهره‌گیری از آنها کم هزینه است ـ ‌برای مشتری مداری (یکی از شعارهای همان شرکت)‌ استفاده کرده است.

شبکه‌های کامپیوتری و اداره‌ مالیاتی

سه سال از بررسی یک اعتراض در «ادارة‌ امور مالیاتی شمال تهران گذشته است. مالیات‌دهنده به طور اتفاقی برای پیگیری پرونده به ادارة ‌امور مالیاتی شمال تهران تلفن می‌زند و متوجه می‌شود که برگة‌ رأی صادر شده است و ادعا می‌شود که دوبار (به فاصلة ‌15 روز) ‌برای ابلاغ مراجعه شده است و کسی در محل ابلاغ حضور نداشته است.

(در صورت عدم حضور مؤدی، این برگه باید الصاق می‌شد) ‌مهلت 30 روزة‌ اعتراض بعدی رو به پایان است.

فهرست برخی ازمطالب:

فناوری اطلاعات

شبکه‌های کامپیوتری و اداره‌ مالیاتی

شبکة‌ کامپیوتری وارد خانه‌ها می‌شود

ماهیت شبکه‌ها

انقلاب شبکه

گزینه‌ها

فراتر از کامپیوتر شخصی

مقایسة شبکه‌ها

بی‌سیم 802.11g/n

ضعف‌ها

سیمی: خط تلفن (Home PNA)

سیمی: برقی

قطعات شبکه

انواع شبکه‌ها

اترنت Ethernet

جای مسیریاب (ROUTER) در شبکه

انتخاب یک شبکة سیمی

شبکه‌های کابلی

شبکه‌سازی با استفاده از خطوط تلفن

شبکه‌سازی با سیم‌کشی برق منزل

اتصالات سیمی

یک شبکة دو کامپیوتری بسازید

سیم‌کشی

برقراری اتصالات

استفادة ‌اشتراکی از چاپگر

تحقیق با موضوع فناوری آموزشی

تحقیق با موضوع فناوری آموزشی 53صفحه قالب ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
تحقیق با موضوع فناوری آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 23114

توضیحات:

تحقیق با موضوع فناوری آموزشی
53صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع فناوری آموزشی

53صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

کلیات

جامعه در حال خیزش ما به شدت نیازمندیک دیدگاه آموزشی جدید و در عین حال شاداب است که هم نوعی (( فلسفه توسعه آموزشی ـ پرورشی )) باشد و هم بتواند چشم انداز

روشنی از آینده آموزش کشور ترسیم نماید .

شرایط جدید, ملت ها را در برابر دو دیدگاه آموزشی زیر قرار داده است :

دیدگاه آموزش با تکیه بر فناوری اطلاعاتی و ارتباطی

دیدگاه یادگیری دائمی و مادام العمر و ژرف

انقلاب تکنولوژی سیمای جهان را به سرعت تغییر می دهد و فناوری اطلاعات هم اکنون نیز زندگی مردم رادگرگون کرده است .خط شکنی هایی که در فناوری مواد و نانو تکنولوژی و بیوتکنولوژی روی می دهد این دگرگونی ها را تشدید خواهد کرد . این تکنولوژی ها نه تنها تاثیرات عمیقی بر زندگی انسان دارند بلکه چنان در هم تنیده اند که انقلاب فناوری را به انقلاب چند رشته ای تبدیل کرده اند از این رو شتاب پیشرفت درهر زمینه مضاعف شده است .

فناوری اطلاعاتی و ارتباطی ((ICT شالوده بقا و توسعه ی ملی کشور , در یک محیط جهانی به سرعت در حال تغییر و تحول است و همین امر ما را در پی ریزی طرح های نو , برجسته و شوق انگیز به چالش فرا می خواند تا در پرتو آن ,منابع انسانی و زیرساخت های قابل اعتماد بنا شود و در واقع ابزارها و وسایل لازم برای برنامه ریزی , مدیریت و ارزیابی تغییرات توسعه و دستیابی به رشد پایدار مورد نظر قرار گیرد و البته از سویی نیز اطلاعات بدون ارتباطات و ارتباطات نیز بدون اطلاعات کاربرد نداشته استفاده از فناوری برای تسهیل در رفع نیازهای افراد هر جامعه بسیار مهم است . داشتن دید و دانشی جامع راجع به فناوری , مهارت های ابزاری و توانایی به کارگیری فناوری و مهارتهای مربوطه, درک فرایندهای گردش اطلاعات, توانایی سازگاری همراهی و تسلط بر تغییرات سریع و مداوم همه و همه از طریق آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب مدل های نوین آموزش در کلاس های درس میسر خواهد بود.

یادگیری , فراگیران را آماده می کند تااز موضع لیاقت با چالش های خصوصی و حرفه ای خود روبه رو شوند اما این کافی نیست فراگیران باید بتوانند به شهروندان شایستهی جامعهی مدنی جهانی در عصر حاضر و آینده تبدیل شوند و این تنها در سایه یادگیری ژرف از راه توزیع عادلانه فرصت های یادگیری در جامعه , مشارکت عمومی همه بخش های کشور در ایجاد جامعه ی یادگیرنده و بهره برداری از منابع آن امکان پذیر خواهد بود .

از طریق تمرکز یادگیری , جامعه شرایطی را می آفریند که پشتیبان توسعه ی پایدار و موفقیت آمیز و مبتنی بر دانش خواهد بود.

جامعه ی یادگیرنده بالاترین اولویت ها را به آموزش می دهد و بر توسعه ی ظرفیت های آموزشی خود تاکید می کند . در جامعه ی یادگیرنده , خلاقیت و نو آوری دو ارزش اجتماعی بسیار پرقیمت محسوب می شوند و گسترش همکاری ها و هم افزایی ها در خلق و توزیع دانش ,تسهیل و تشویق می شود و تعامل دانش و مهارت به مثابه ی فرایند افزایش خلاقیت , مورد توجه قرار می گیرد . کلید طلایی جوامع یاد گیرنده , سیستم آموزشی و در راس آن مدارس به ویژه مدارس با مدل های خاص یادگیزی است . در مدل های خاص یادگیری تلاش می شود تا یادگیرندگان آینده را ببینند, بفهمند و در اختیار بگیرند.

مقدمه

بهره گیری ازتکنولوژی آموزشی به مفهوم جدید آن بی شک یکی از نوآوری های آموزشی محسوب می شود. تکنولوژی آموزشی یا فناوری آموزشی اکنون صرفا" کاربرد دستگاه های سمعی و بصری نیست آموزش نیز امروز معنی و مفهوم جدیدی پیدا کرده است. مواد و وسایل آموزشی روز به روز تنوع بیشتری می یابند و کتاب درسی تنها یکی از آنها به حساب می آید.

نقش معلم هم بیشتر راهنمایی و رهبری و هدایت است تا متکلم وحده بودن.

پیشرفت علوم وفنون و توسعه حجم دانش بشری,تغییر شرایط و امکانات زندگی فردی و اجتماعی ,نفوذ تکنولوژی و صنعت در روابط ملی و بین المللی, نقش زمان در سرنوشت ملت ها , ظهور مشاغل وتخصص های جدیدتغییر نیازهای جامعه , آگاهی ملت و... همه وهمه در تغییر و تحول برنامه ها اثر می گذارند .

یکی از برنامه های ویژه , تاسیس هسته ی اصلی فعالیت مدارس , محیطهایی است که به صورت ( مرکز مواد آموزشی (IMC طراحی می شوند . چند نوع مرکز مواد آموزشی تا کنون طراحی شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است .

نوع اول این مرکز به گونه ای است که مورد استفاده مشترک معلمان و دانش آموزان چندین مجتمع آموزشی به هم پیوسته است.

نوع دوم مزکز مواد آموزشی یک مجتمع آموزشی است که منبع ذخیره و تغذیه همه مدارس یک مجتمع است .

نوع سوم مربوط به یک مدرسه است و امکان یادگیری از یک مجموعه وسایل آموزشی را در مدرسه فراهم می سازد .

نوع چهارم مربوط به کلاس درس است و فرصت یادگیری مفاهیم هر ماده درسی را در محیط کلاس درس فراهم می آورد .

در این نوع مرکز یادگیری تحت عنوان مرکز یادگیری کلاس classroom learning center دانش آموزان میتوانندبا دسترسی به انواع ابزارها ی آموزشی فرصتهای یادگیری را در سطوح مختلف گسترش دهند در نوع چهارم مرکز موادآموزشی انواع لوازم و ابزار آموزشی از قبیل کتاب و سایر مطالب چاپی , فیلم های علمی, آموزشی , نشریات , عکس , اسلاید , کلکسیونها و دستگاههای سمعی و بصری

فهرست برخی ازمطالب:

مقدمه

اهداف

روشهای نوین تدریس

روش کنفرانس ( گرد هم آیی )

روش شاگرد ـ استادی

روش چند حسی ( مختلط )

روش حل مسئله

روش پروژه ای

شیوه سخنرانی

شیوه بازگویی

شیوه پرسش و پاسخ

شیوه تمرینی

شیوه بحثی

شیوه نمایشی

شیوه آزمایشی ( روش اجرا کردن یا یادگیری بوسیله عمل )

شیوه گردش علمی

استفاده از منابع دیداری و شنیداری

الگوی کاوشگری به شیوه حقوقی

الگوی آموختن کنترل خود

الگوی ایفای نقش

روش کارگاهی

روش تدریس کارگاهی

مرحله درسی کوتاه و فشرده :

مرحله فعالیت گروهی و انجام وظایف انفرادی :

مرحله مشارکت و جمع بندی :

الگوی دریافت مفهوم

الگوی تفکر استقرایی

الگوی آموزش کاوشگری

الگوی پیش سازمان دهنده

الگوی یادسپاری

الگوی رشد عقلی

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات و کتابخانه

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات وکتابخانه 32صفحه قالب ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات و کتابخانه

فروشنده فایل

کد کاربری 23114

توضیحات:

تحقیق با موضوع فناوری اطلاعات وکتابخانه

32صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

مقدمه
نمایه مهمترین ابزار در نظامهای بازیابی اطلاعات و کلید اساسی برای دستیابی به اطلاعات مندرج در منابع اطلاعاتی است. ارزش هر نمایه در گرو تهیه بهترین نقاط دستیابی و تأمین رضایت استفاده‌کنندگان در بازیابی اطلاعات است.
سالهاست که کتابداران مسائل مربوط به ذخیره و بازیابی اطلاعات را مدنظر قرار داده و برای کنترل موثر مواد سنتی، ابزاری را توسعه داده‌اند. توجه به روند تکاملی فرآیند نمایه‌سازی مبیّن این نکته است که افزایش حجم انتشارات و تغییر در شکل ارائه خدمات اطلاع‌رسانی، نظام‌های نمایه‌سازی را نیز دستخوش تحولات قابل توجهی نموده است. ابداع انواع نمایه‌های پیش‌همارا، پس همارا، نمایه‌های خودکار و استفاده از انواع زبان‌های طبیعی، آزاد و ساخت یافته یا کنترل شده همه تلاش‌هایی بوده‌اند در جهت بهبود و تکمیل فرآیند نمایه‌سازی در انجام رسالت خاص خود.
ایجاد شبکه‌های متعدد کتابشناختی و نیز رشد سریع آن‌ها، فرصت‌های متعدد و چالش‌های بی‌سابقه‌ای را فراروی حرفه کتابداری و اطلاع‌رسانی برای دستیابی به حجم عظیمی از اطلاعات گذارده است. چنین شرایطی نیاز به مجتمع و یکپارچه‌سازی منابع موجود در محیط وب و اینترنت همراه با انواع مواد سنتی کتابخانه‌ای، ضرورت بررسی مجدد ابزارهای موجود در بازیابی اطلاعات و کنترل کتابشناختی را ایجاب می‌نماید.
بزرگترین شبکهء کتابشناختی پیوستهء موجود، شبکه (او.سی.ال.سی) می‌باشد (هسی-یی، 1996) که در سال 1967 ایجاد شده است و حاوی بیش از 31 میلیون رکورد در فرمت‌های مختلف است. این شبکه یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی واقع در اوهایو می‌باشد که با ارائه خدمات کتابخانه‌ای امکان دستیابی 41 هزار کتابخانهء مختلف را به اطلاعات فراهم می‌آورد. هدف کلی (او.سی.ال.سی) افزایش دسترس‌پذیری منابع کتابخانه‌ای از طریق اشتراک در منابع و کاهش نرخ رشد هزینه‌های کتابخانه‌ای است. شبکه (او.سی.ال.سی) در راستای تحقق بخشیدن به این هدف اقدام به تهیه پروژه‌هائی نموده است که یکی از مهمترین این پروژه‌ها، پروژه نمایه‌سازی دبلیو.اس می‌باشد.
هدف نمایه‌سازی دبلیو.اس اصلاح و بهبود دستیابی به اطلاعات الکترونیکی با استفاده از روشهای موءثر برای تشخیص کلیدواژه‌های مربوط به محتوای یک مدرک می‌باشد. تشخیص کلمات و عبارات باید به گونه‌ای باشد که به بهترین نحوی مبیّن موضوع مدرک باشند و در نتیجه نمایه‌های مفید و کارآمدی برای مدارک موجود در وب ایجاد گردد. به همین منظور مبنای این نمایه‌سازی، تشخیص خودکار مفاهیم در متن ماشین‌خوان براساس پردازش زبان طبیعی، مدل‌های آماری، زبانشناسی محاسباتی و تئوری رده‌بندی می‌باشد.

مقدمهنمایه مهمترین ابزار در نظامهای بازیابی اطلاعات و کلید اساسی برای دستیابی به اطلاعات مندرج در منابع اطلاعاتی است. ارزش هر نمایه در گرو تهیه بهترین نقاط دستیابی و تأمین رضایت استفاده‌کنندگان در بازیابی اطلاعات است.سالهاست که کتابداران مسائل مربوط به ذخیره و بازیابی اطلاعات را مدنظر قرار داده و برای کنترل موثر مواد سنتی، ابزاری را توسعه داده‌اند. توجه به روند تکاملی فرآیند نمایه‌سازی مبیّن این نکته است که افزایش حجم انتشارات و تغییر در شکل ارائه خدمات اطلاع‌رسانی، نظام‌های نمایه‌سازی را نیز دستخوش تحولات قابل توجهی نموده است. ابداع انواع نمایه‌های پیش‌همارا، پس همارا، نمایه‌های خودکار و استفاده از انواع زبان‌های طبیعی، آزاد و ساخت یافته یا کنترل شده همه تلاش‌هایی بوده‌اند در جهت بهبود و تکمیل فرآیند نمایه‌سازی در انجام رسالت خاص خود.ایجاد شبکه‌های متعدد کتابشناختی و نیز رشد سریع آن‌ها، فرصت‌های متعدد و چالش‌های بی‌سابقه‌ای را فراروی حرفه کتابداری و اطلاع‌رسانی برای دستیابی به حجم عظیمی از اطلاعات گذارده است. چنین شرایطی نیاز به مجتمع و یکپارچه‌سازی منابع موجود در محیط وب و اینترنت همراه با انواع مواد سنتی کتابخانه‌ای، ضرورت بررسی مجدد ابزارهای موجود در بازیابی اطلاعات و کنترل کتابشناختی را ایجاب می‌نماید.بزرگترین شبکهء کتابشناختی پیوستهء موجود، شبکه (او.سی.ال.سی) می‌باشد (هسی-یی، 1996) که در سال 1967 ایجاد شده است و حاوی بیش از 31 میلیون رکورد در فرمت‌های مختلف است. این شبکه یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی واقع در اوهایو می‌باشد که با ارائه خدمات کتابخانه‌ای امکان دستیابی 41 هزار کتابخانهء مختلف را به اطلاعات فراهم می‌آورد. هدف کلی (او.سی.ال.سی) افزایش دسترس‌پذیری منابع کتابخانه‌ای از طریق اشتراک در منابع و کاهش نرخ رشد هزینه‌های کتابخانه‌ای است. شبکه (او.سی.ال.سی) در راستای تحقق بخشیدن به این هدف اقدام به تهیه پروژه‌هائی نموده است که یکی از مهمترین این پروژه‌ها، پروژه نمایه‌سازی دبلیو.اس می‌باشد.هدف نمایه‌سازی دبلیو.اس اصلاح و بهبود دستیابی به اطلاعات الکترونیکی با استفاده از روشهای موءثر برای تشخیص کلیدواژه‌های مربوط به محتوای یک مدرک می‌باشد. تشخیص کلمات و عبارات باید به گونه‌ای باشد که به بهترین نحوی مبیّن موضوع مدرک باشند و در نتیجه نمایه‌های مفید و کارآمدی برای مدارک موجود در وب ایجاد گردد. به همین منظور مبنای این نمایه‌سازی، تشخیص خودکار مفاهیم در متن ماشین‌خوان براساس پردازش زبان طبیعی، مدل‌های آماری، زبانشناسی محاسباتی و تئوری رده‌بندی می‌باشد.

فهرست برخی ازمطالب:

چکیده

کلیدواژه‌ها

مقدمه

تاریخچه، اهداف و عضویت در (او.سی.ال.سی)

شبکه و خدمات کتابشناختی (او.سی.ال.سی)

پایگاه‌های اطلاعاتی‌و‌ سرویس‌های (او.سی.ال.سی)

(او.سی.ال.سی)، کتابخانه‌ها و اینترنت

پروژه‌های (او.سی.ال.سی)

پروژهء‌ "دبلیو.اس" در پایگاه کتابشناختی (او.سی.ال.سی)

پردازش زبان طبیعی

سطوح پردازش زبان طبیعی

ساختار نمایه‌سازی دبلیو.اس

نمونه‌ای از نمایه وورداسمیت

شکل 5. فیلترهای چهارگانه در سیستم نمایه‌سازی وورداسمیت

جدول 1. سرعنوانهای استخراج شده از حوزه مطالعات پژوهشی

جدول 2. سرعنوانهای استخراج شده از حوزه ستاره‌شناسی

عبارات‌نمایه‌سازی‌و‌ابهام‌در نمایه‌سازی دبلیو.اس

نتیجه‌گیری